יום חמישי, 27 במאי 2010

פרוייקט הפדיקור: ובסיפתח , "יוליה אקספרס" , סניף דיזינגוף [ציון :3/5]

כחלק מפרוייקט הפדיקור הגדול שלי ושל נעלולה החלטנו לבדוק מספר מכוני פדיקור מניקור שונים ולהביא את חוות דעתנו האישיות . המקום הראשון שנבחר היה "יוליה אקספרס" , בחרתי עבורנו את סניף דיזינגוף מתוך 3 סניפים קיימים .

מודה ומתוודה , המקום נראה מאוד מרשים , נקי יחסית , מאוד בניחוח חו"ל . מבחוץ דרך הקירות השקופים הכל נראה נחמד ומרשים ומאוד מסקרן להסתכל פנימה.

הטיפולים שבחרנו : מניקור [89 ש"ח] ומיני פדיקור [109 ש"ח]. לומר את האמת בתפריט הטיפולים לא ברור בכלל שמיני פדיקור כולל רק טיפול בציפורניים ולק ולא הסרת עור מכף הרגל . התמורה למחיר לטעמי לא הצדיקה את המחיר בכלל. נקודה.
הטיפול בציפורניים  ברגליים היה מקצועי מינוס , פצעו אותי בבוהן , גרמו לי לדמם ויום למחרת קמתי עם אצבע נפוחה וחודרנית שלא היתה שם קודם. המריחה והגזירה היו בסדר אבל לטעמי השעה והעייפות של העובדת ניכרו בעבודה על הכפות הרגליים שלי וחבל. על המחיר הגבוה ואיכות העבודה  הירודה [לפדיקור] אני נותנת 2/10 .

המניקור היה סיפור אחר [עובדת אחרת] -  ניכרה השקעה רבה במניקור . קודם כל קיבלתי עובדת נעימה וחייכנית ששוחחה עימי ארוכות והיתה נחמדה מאוד . המניקור כלל גזירת עור מסביב לציפורן , שיוף,  גזירה , עיצוב. הכל היה מעולה עד למריחה. מסתבר שאין דבר כזה לק בסיס אלא הצבע נמרח ישירות על הציפורן. בעיניי זו בעיה כמי שדואגת שהציפורניים שלה לא יצהיבו. מעבר לזה המריחה היתה מעולה , הצבע מדהים [טוב נו כי אני בחרתי] ולבסוף נמרח מייבש ונשלחתי אחר כבוד למכונת ייבוש לק לידיים ואז גם טיפטפו לי טיפות לייבוש של OPI עם ריח נעים. על המניקור אני נותנת 8/10 .

ניקיון : נראה כי המקום נקי ואכן יש הקפדה על סטריליות. המים מוחלפים כמובן מאחת לשניה , יש ניקיון בחומרים מחטאים וקיבלתי פצירה חדשה וחד פעמית לשימוש העבודה עליי גם במניקור וגם בפדיקור. כלי העבודה היו רב פעמיים ונראה כי התקבלו חדשים ועברו חיטוי [לא ראיתי בעיניים] , העובדת עבדה עם כפפות על כפות הרגליים שלי [חשוב מאוד] . מה שכן הפריע לי היה הבאפרים העייפים שנראו ממש גועל נפש . אני חושבת שלהעביר באפר מלקוחה ללקוחה פשוט לוקה בחוסר ניקיון ,  מה גם שבאפר פשוט ביותר עולה בין חצי שקל לשקל כאשר אני בטוחה שבמחיר ששילמתי יכלו לגלם באפר חדש ללקוחה. ההבטחה לערכה חדשה בתפריט הטיפולים נראית רחוקה מתמיד. על הנקיון אני נותנת 6/10 .

עמידה בזמנים : אמנם הפדיקור שלי התחיל בזמן אבל נעלולה היקרה נאלצה לחכות המון זמן וכשתי חברות שבאו יחדיו רצינו לעבור גם את החוויה יחד ונבצר מאיתנו וחבל. על העמידה בזמנים שלי אני אתן 10/10 .


מבחר לקים וצבעים : פה בהחלט מגיע שאפו. כשנכנסו למקום התבקשנו לבחור צבע שאותו נרצה על אצבעות הרגליים. הגענו לשולחן עם מבחר עצום עד כמעט בלתי אפשרי של לקים , אותי עניינו בעיקר הלקים של OPI והיה גם מבחר עצום של LE CHAT , ושיק . אני בחרתי את DEAR SANTA מקולקציית החגים [אדום זהוב מנצנץ עד לרמת הבלינג בלינג] .
על המבחר אני נותנת 10/10.

פינוקים במקום והתרשמות כללית : המקום בהחלט נראה מאוד מרשים מבחוץ , כורסאות עיסוי מפנקות וגדולות , כריות נעימות שהונחו על הבטן לנוחות , מים חמימים לרגליים בטמפרטורה הנכונה . הכל היה אחלה .
המקום נותן טאץ' מאוד חו"לי , והעיצוב שלו מקסים ומוצלח. רואים חשיבה עד לפרטים הקטנים בכל הקשור לעיצוב. המקום זועק טרנדיות ו-FASHION ואני אישית אהבתי מאוד. אפילו כפכפי הנייר לרגליים לאחר הפדיקור היו מדליקים ומעוצבים נורא יפה. שאפו.
מכונות הייבוש לידיים ולרגליים הלהיבו אותי מאוד , דרך מצויינת להעביר קצת זמן במחשבה בזמן שנושפת עלייך מכונה נחמד מאוד! 
במקום מוצעת שתייה קלה [מים או מיץ] ולמי שרוצה יש מבחר מגזינים לקריאה.מבחינתי  10/10 .


נקודות לשיפור : הבחורה הלא נעימה בכניסה. גם אם עובר עלייך יום לא מוצלח במיוחד אין סיבה להיות אנטיפטית ללקוחות שנכנסות. את אמורה להשאיר לקוחות ולא להבריח אותן.



ועוד נקודה ממש ממש חשובה : העובדות יושבות על כסאות שממש הרתיחו אותי. אני בטוחה שהעובדות ביוליה עובדות מאוד קשה ואפילו מאוד מאוד קשה . להושיב עובדת על שרפרף מסתובב כשהן מכופפות זה פשוט קטסטרופה וגובל בחוסר מחשבה. השרפרף הלבן אמנם מתאים פרפקט לעיצוב אבל לשבת 9 שעות ביום על דבר כזה הוא  בלתי אפשרי עד בלתי אנושי בעיניי.לא יזיק להשקיע קצת בעובדות [והן עובדות קשה גבירותיי!] ולתת להן כיסא נוח לבלות עליו את יום העבודה.

לסיכום : התמורה למחיר לא תואמת למחיר עצמו שהוא יחסית גבוה , הפדיקור היה רע , המניקור היה מצוין והאוירה הכללית היתה חביבה ובשקלול שאר הפרמטרים אני החלטתי לתת  שלושה כוכבים [מתוך חמישה בסה"כ].

הכללים של פרויקט פדיקור:
- אחת לכמה זמן נסקור מכון אחר.
- בלי חינמים, הכל על חשבוננו.
- המכונים לא יידעו מראש על כוונתנו להגיע לסקור אותם.
- כל פוסט ביקורת יפורסם תוך 24 שעות מרגע הטיפול, כל עוד הכל טרי.
- כל מכון יקבל ציון בקטגוריות מוגדרות, בסקאלה שבין 1 ל-10.
- הציון הסופי ניתן בכוכבים, מאחד ועד חמישה.



***ומילה אישית ממני לגברות הנכבדות שבאות לעשות מניקור פדיקור*** :


בעודי סוקרת את הסביבה הרגשתי די נבוכה. סביבי ישבו כמה בחורות שלא נראות לי סובלות כלכלית וקוראות עיתון בעוד עומלות נמרצות על רגליהן [חלקן עם רגליים לא אטרקטיביות במיוחד] נשים שבעיני חלקן הן שקופות.

אז הושבתי אחר כבוד על כורסת עיסוי , הניחו עליי כרית והרגשתי ממש רע....מהסוג הרע שמגרד את תחתית המצפון שלי. נכון , מדובר פה בעבודה שלהן אבל אני מאמינה שלאנשים צריך להתייחס בכבוד. נראה לי משפיל שמישהי עושה לי פדיקור ואני אשב ואקרא מולה עיתון ווג [כמה פלצני] או אגלוש במחשב הנייד. אף אחת לא עובדת בשבילי ברמה שהיא תהיה שקופה לי עד אפס התייחסות. הייתי מזועזעת לראות שככה נשים מתייחסות לנשים.


אותי לימדו שכל עבודה מכבדת את בעליה , שכולנו בני אדם וראוי שיתייחסו אלינו ככאלה . אני תופסת את עצמי כאדם מאוד רגיש לאנשים אחרים [אולי למרות ובזכות המקצוע שלי] וההרגשה שאיתה יצאתי הפריעה לי מאוד.

אז גם עם נולדתן עם כפית זהב בפה [ואני בטוחה שרובנו לא] ואני לא אומרת שזה רע לאהוב פינוקים או להתפנק מפעם לפעם , תציצו על מי שיושבת מולכן. היא גם בן אדם.



15 תגובות:

  1. הבלונדה בכניסה ממש פוסטמה, הא?
    ולגבי העובדות השקופות- זה כלכך נכון. הרגשתי מגה-אוליגרכית כשישבתי שם, וממש לא נהניתי מהעניין. (זה מאוד מזכיר מכונים בארה"ב, שם 90+ אחוזים מהעובדות הן נשים אסיאתיות, שהלקוחות בקושי טורחות להסתכל עליהן)

    השבמחק
  2. דווקא לא היתה בלונדה בכניסה אלא מישהי אחרת וחבל בעיניי. זה מכון פדיקור לא שושלת אצולה. ראוי להתייחס לאנשים .
    לא אוהבת לתת לאנשים הרגשה שהם שקופים ולכן דיברתי עם העובדות והייתי נחמדה אליהן. לאף אחד לא מגיעה הרגשה כזו.

    השבמחק
  3. אני חייבת לשתף שאני עברתי חוויה קשה מאוד בסניף ברחוב ירמיהו, לא אכנס לפרטים רק אומר בעדינות שדמעות היו מעורבות בעניין, ואני ממש לא מהלקוחות המתלוננים. מאז גמלה בי החלטה לא להיכנס לא לסניף הזה ולא לסניף בדיזינגוף, מתוך עיקרון. אבל הסקירה שלכן היתה מרתקת ומעניינת, תמשיכו כך!

    השבמחק
  4. היי לירון , ממש צר לי לשמוע שעברת חוויה לא נעימה. שמחה שאהבת את הסקירה שלנו. אנחנו נמשיך לסקור עד כמה שנוכל על מנת להביא מקומות מעניינים ואולי אפילו חדשים .

    השבמחק
  5. תענוג תענוג תענוג לקרוא אותך
    יופי של רעיון לדגום מכונים.
    מעבר להתייחסות שניתנת למקום ספציפי כזה או אחר
    הסקירה נותנת רעיונות למה לשים לב כשבאים בכלל למכון.

    השבמחק
  6. ש.גם בראש - תודה תודה. שמחה שהרעיון מצא חן בעיני הקוראים שלי . זה חשוב מאוד ושמחה שתענוג לקרוא אותי. זה נותן לי את הדרייב להמשיך ולכתוב .

    :)

    השבמחק
  7. קראתי גם אותך וגם את נעלולה. אני עוברת שם יום יום. כל יום עוברת לי המחשבה "סוואט שופ".
    אני מתבוננת בנשים שעובדות יום יום שעות על גבי שעות כפופות.
    דיברתי בעבר עם מישהי שעבדה שם. היא אמרה שהשכר נמוך, השעות מרובות והגב ניזוק. הייתי בהלם מסיפורי הזוועה שלה.
    אני חוששת שסוג אוכלוסיה ספציפי מתאים למקום הספציפי הזה.
    לי הוא לא מתאים...

    השבמחק
  8. מאד אהבתי את הביקורות וגם את כל הקונספט של ביקורי/ביקורות מכונים.
    המידע אינפורמטיבי ושימושי, ובאמת תענוג לקרוא אותך. אהבתי את זה שאת לא רק מתעניינת בטיב השירות אלא גם מבטאת אמפתיה לידיים העובדות. זה חשוב. זה נכון להתייחס אל זה, ולגמרי במקום.

    השבמחק
  9. חן - בסופו של יום הנשים הללו לא נמצאות שם בכפייה. מה שכן , יש להן זכויות שמגיעות להן שהמינימליות הן להתייחס אליהן בכבוד ולמאמץ שהן עושות ולדאוג לגב שלהן. זה כמעט בלתי אפשרי לשבת ככה שעות .

    vanitygirl - תודה . אנחנו משתדלות :) לא רק טיב השירות חשוב לי , חשוב לי גם מי האנשים. אף אחד לא שקוף לי ומעולם לא היה . אני חושבת שחשוב לכבד אנשים כולנו כאלה , אף אחד מאיתנו לא קורץ מחומר אחר.

    השבמחק
  10. אהבתי מאוד את הרעיון של הסקירה וקראתי את שתיכן.
    הרגישות שלך לאנשים שסביבך מקסימה

    נק' אחת למחשבה: אני גם לפעמים קוראת מגזינים בעת הפדיקור וזה לא נובע מהאנשים שנותנים לי שירות שקופים: חלק גדול מזה זה שהסיטואציה עצמה מביכה אותי. חלק מזה נובע מהסטייט אוף מייד שאני נמצאת בו, חלק מזה שלא קל (לי לפחות)לנהל סמול טוק עם כל אחד.

    השבמחק
  11. MORE4ME - תודה על מה שכתבת. זה בהחלט נתן לי חומר למחשבה וזו נקודה טובה להעלות שלא חשבתי עליה. אני יודעת שלא תמיד קל לנהל סמול טוק אבל מספיק לחייך לזה שמולך וזה כבר משהו. אני מדברת על אנשים מסוג מאוד ספציפי שמקרינים את זה החוצה וכל ההוויה שלהם זועקת "אני ואני ואני" .

    השבמחק
  12. לגמרי מקריבה את גופך למען המדע ! :-))))

    אהבתי מאוד את הביקורת וכמו שאמרו לפניי, זה בהחלט נותן גם חומר למחשבה לגבי נקודות שצריך לשים לב אליהן !

    השבמחק
  13. Tuli-מה לא עושים למען הבלוג ? ;-) מכון ויצמן כבר התעניינו [סתם] .
    תודה יקירה, שמחה שאהבת.

    השבמחק
  14. יופי של פרוייקט, וכיף לקרוא את הביקורת המפורטת שלך.
    במקרה יצא לי להזדקק לסיוען של עובדות המקום (לא כלקוחה, אלא כי נפצעתי בקרבת מקום) והן היו כולן מקסימות ומלאות רצון לעזור. אז באמת עצוב לחשוב על תנאי העבודה שלהן.

    השבמחק
  15. kaur - איזה כיף לקרוא תגובות מפרגנות. העובדות שם באמת נחמדות.

    השבמחק

לתגובות ,שאלות , טענות ,הערות והארות , אני כאן