יום רביעי, 21 ביולי 2010

פינת הקיטור היומית: רוצה לגלות את אמריקה

אתמול התפרסמה כתבה של מירב קריסטל מ-YNET ובה היא כתבה על חוסר היכולת שלנו כישראלים להזמין מאתרים מחו"ל וספציפית מאתר GAP העולמי. ישבתי וחשבתי - מה חדש למען השם ? הרי אנחנו תמיד אחרונים. בהכל.

כמעצמה צרכנית , נדמה שישראל יושבת במשבצת "הלא רצויה" גם בנושא הקניות ובד"כ המניעים הפוליטיים מתערבבים בשיקולים מסחריים ולא ברור לי למה . אדם שבא לצרוך מוצר ורוצה [מרצונו החופשי!] להוציא את מיטב כספו על אתר אינטרנט [שבו לדוג' הוא יכול למצוא פריטים שהוא יכול למצוא רק באתר הזה] , נתקל בבעיה כשהוא מגיע לשילוח - רשימה ארוכה ביותר של מדינות תהיה שם , אפילו ארוכה מאוד אבל ישראל? NOPE . למה? ככה. כי לצד איסלנד  או אירלנד אנחנו נראים פחות טוב ברשימה כנראה. 



אלו שכבר יכניסו את ישראל לרשימת המשלוחים הבינ"ל תמיד יוסיפו לצד השילוח מחיר שיגרום ללב שלכם להחסיר 20 פעימות ויוריד לכם את החשק להוציא את הארנק מהתיק.

אבל לא בכך תמו צרותיו של הצרכן הישראלי , מעשה שהיה כך היה :
כתבתי לשירות לקוחות של אתר בריטי מסויים שמוכר קוסמטיקה ושאלתי האם הם עושים משלוח לישראל , בד"כ רוב התשובות שאני מקבלת מנומסות דיין ונעות בין "כן, אבל..." , צר לנו אבל... לא" וכו' והפעם נתקלתי בתשובה שגרמה לכל שערותיי לסמור "לא חושבים , לא מתכוונים ולא רוצים לשלוח לישראל אי פעם , סורי". נותרתי שפיצלס..... [הטעות במקור] 
אנטישמיות ? שנאה? חוסר אהדת ישראל? תקשורת? לאלוהים פתרונים.

אז מה יש לנו הישראלים שככה מתעלמים מאיתנו ? מפחדים שנסתער על העולם הצרכני במלוא כוחנו ? הפולטיקה מערבבת ביזנס עם פלז'ר ?

בכתבה ב-YNET נאמר כי גאפ מתכוונים להקים אתר ישראלי שיותאם לצרכנים בארץ אבל מה שגאפ ישראל לא מבינים זה שאף אחד מאיתנו לא רוצה לקנות במחירים של הארץ !, הצרכנים רוצים לקנות במחירים של חו"ל , להריח חו"ל ולקבל משלוח מחו"ל. יש סיבה שהישראלים רוצים לקנות מחו"ל - המחיר! ההיצע! או בקיצור- כל מה שאין לנו כאן.

קחו לדוגמא , את גאפ , אולד נייבי , נורדסטורם , ספורה והרשימה עוד ארוכה , כל אלו עושים שילוח בינ"ל , אבל ישראל למרות שהיא ידידה די טובה של יונייטד סטייטס אוף אמריקה , לא מספיק טובה לרשימות השילוח . העצוב הוא שגם באתרים בינ"ל שבהם אין שילוח , כדוגמת אתרים של מוצרים שנמכרים בין היתר גם בישראל , תמיד תחת כפתור "Country" נמצא את קטגוריית ה- Middle east אבל נסו לחפש את ישראל שם....המממ....קטנה קטנה אבל לא ממש שקופה. היא פשוט לא שם. את מדינות ערב לעומת זאת , תמצאו שם ובענק.

אולי הבעיה נעוצה בכך שחלק מהאתרי הקניות בארץ [אלו שכבר קיימים] הם נטולי "גלאם" , אותו "גלאם" שאנחנו כצרכנים רוצים לראות כשאנחנו פותחים אתר אינטרנט. אני מחפשת את הניחוח החו"לי, את ההשקעה באתר ובפרטים הקטנים. כל אלו חסרים לי פה ולכן גם פחות מושכים אותי לצרוך באתרים ישראלים.למה לא להשקיע בניקיון? בגרפיקה? בעיצוב?
ואולי גם לפני שאנחנו פונים לאתרים בחו"ל כדאי לעשות מהפיכה בתחום הקניות ברשת הארץ , להסביר שאין צורך לפחד לרכוש באינטרנט , לנסות לעשות את זה ידידותי למשתמש.

אז מה דעתכם ? למה מתייחסים אלינו ככה ? הכסף הוא אותו כסף והמטרה היא להרוויח , לא ? מה חסר לכם כאן ושם ?
ואולי בכלל הגיע הזמן למהפכת כחול-לבן ....?


5 תגובות:

  1. הי
    רק רציתי לומר שזה לא רק לישראל, לדוגמא ספורה לא שולחים לשום מקום חוץ מארה"ב וקנדה.
    חוץ מזה הייתי שמחה לדעת איזה אתר בריטי ענה לך כך, כדי לברר האם הם שולחים למדינות אחרות או שמא זה עניין אנטי ישראלי (כך גם אוכל להחרים אותם ;)

    השבמחק
  2. אנונימית-דווקא לא. ספורה עושה שילוח לכל מקום שיש בו סניף ספורה בעולם. האתר הבריטי שענה לי בהוא אתר נידח שסביר להניח שאף אחת [חוץ ממני] לא תגיע אליו ולכן מיותר לי לכתוב את שמו. וכן , הם שולחים למדינות אחרות.

    השבמחק
  3. אין לי המון זמן כיוון שעוד שניה אני מפנה מהמחשב וחוזרת להעמיס על האוטו.. כמעט סיימתי עם פינוי הדירה!
    בכל מקרה אני חושבת שאת צודקת, זה נורא מתסכל, ולדעתי אילו בעיקר שיקולים פוליטיים. חבל שהם נכנסים כאן כי זה נראה לי לגמרי לא קשור. כסף יהיה כסף יו נו..
    אנחנו עדיין קונים ומייצרים בסין למרות הניצול הנוראי של כוח האדם שם.
    נכון שלפעמים אנחנו נמנעים מחברות מסויימות עקב בעיה זו או אחרת אבל בשורה התחתונה ביזנס ישאר ביזנס.
    לדעתי אין ממש למי לפנות כי בסופו של דבר החברות האלה הן פרטיות והן יכולות להחליט למי הן מוכרות ולמי לא. זה שיש חברה בארץ והאתר הבינלאומי שלה לא עושה שילוח זה יכול להיות קשור גם לזכיין כאן בארץ שמנסה להוריד לעצמו מתחרים..
    דוגמה לזה אגב היה לי עם נופו (הלקים) כשפניתי למי שקראתי שמוכרת את הלקים האלה לכל הבלוגריות מסתבר שהיא *לא יכולה* למכור לי כיוון שיש לי ספק של הלקים כאן בארץ..
    לגבי חברות כמו ספורה, בסופו של דבר זה די תמוה. אני תוהה אם אפשר לפנות לחברות בסדר גודל כזה ולנסות לקבל תשובה..

    השבמחק
  4. בהחלט אפשר לנסות ולפנות לחברות. אם נקבל תשובה? מי יודע. לגביNFU-OH , ניסיתי לקנות באתר fabulous street ?

    השבמחק
  5. אני מדברת בדיוק עליה! היא אמרה לי שבגלל שאני יכולה לרכוש בארץ היא לא יכולה למכור לי.
    ברח לי השם של החבר'ה שמוכרים אותם, הם בראשון איפשהו..
    (כאן לגיחה והנה עוד 10 דק' חוזרת לעולם שאין בו וריטואלים!)

    השבמחק

לתגובות ,שאלות , טענות ,הערות והארות , אני כאן