יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

על הפנים : סקירת סבוני הפנים הגדולה



לא פעם אני מקבלת שאלות איזה סבון פנים מומלץ וכדאי , מה מנקה , מה נותן מראה זוהר , איזה מייבש....אז במקום לענות בנפרד ראיתי לנכון להעלות פוסט שלם על הסבונים שאני אוהבת יותר ופחות וחוות דעת קצרה על כל אחד מהם.
אני אפתח ואומר שסבון פנים צריך להיות מותאם לעור הפנים האישי של כל אחת ואחד מכם ורצוי שבחורה עם עור יבש תשתמש בסבון שמותאם לעור שלה ובחורה עם עור שמן כמובן תשתמש במוצרים שמותאמים לעור שלה. 
בסופו של יום כל אחד ואחת מכם צריכים לדעת לסווג את סוג העור שלכם : יבש , רגיל , מעורב [שמנוני באיזור ה-T , קו המצח-אף-סנטר] או שמן . 

Shell we ?



זה שחייבים להתאהב בו 

לאחרונה , אחרי שהסתיים הסבון הקבוע שלי [קליניק] החלטתי לעבור ולנסות את סבון הג'ל של - LA ROCHE POSAY לה רוש פוזה  . באתי עם אפס ציפיות כמו שאני בד"כ מגיעה כשאני מנסה מוצר חדש אבל התאהבתי מיד! למי שלא מכירה , לה רוש פוזה הוא מותג ותיק שהגיע לא מזמן לארץ [וטוב שכך] , מדובר על מותג דרמו קוסמטיקה מצויין ומשובח במיוחד .

אני ניסיתי את סבון הג'ל מסדרת EFFACLAR שזו סדרה מיוחדת לשיפור מראה העור [שמן/רגיש/פגום] ומתאימה גם למי שסובל מאקנה או מנקבוביות סתומות . במקרה שלי יש לי עור רגיש והתנסיתי בו כדי לראות במה דברים אמורים. הסבון הזה מצויין! ראשית אני חייבת לומר כמה מילים על האריזה - מדובר על שפופרת לחיצה שעומדת על הראש , מאוד נוחה ומאוד הגיינית. המראה מאוד נקי , אסתטי ו"רפואי" מעט . המראה נעים , לא פלצני ולא מקושקש.

הסבון עצמו מעולה , אני התאהבתי בו בזכות הריח המצוין והעדין . תחילה חשבתי שמדובר בריח של אשכוליות אבל הריח מתחיל לימוני /אשכולית וליד האף הוא כבר ממש ניחוח של פריחת הדרים ואם יש משהו שאני אוהבת אלו הריחות  הללו בדיוק שתמיד מזכירים לי את תחילת האביב. בסה"כ המוצר מותיר עור נעים וחלק  והוא כ"כ נפלא שאני חייבת לומר שנדמה לי שזו תהיה אהבה ארוכת טווח.

כמה ?

200 מ"ל , 95 ש"ח [וניתן להשיג רק בבתי מרקחת פרטיים].





האהוב והנטול

את קטגוריית האהוב והנטול [ריח כמובן] ממלא הסבון האהוב של קליניק שבו אני משתמשת כבר המון זמן. עם קליניק פיתחתי יחסי שנאה-אהבה . ולמה שנאה- אהבה ולא להיפך ? פשוט כי לא יכולתי לסבול את המוצרים שלהם ולאט לאט התאהבתי בהם עד שנשביתי באופן סופי. 

אני ממליצה על מוצרי קליניק בחום ואהבה ואני יודעת שיש בין הנשים [והגברים] מעריצים או כאלו שמתעבים את המוצרים בלי אפור באמצע , זה פשוט או אהבה מוחלטת או ויתור מוחלט על המוצרים. הסבון הזה הוא סבון נטול ריח [למי שלא אוהבת ריחות במוצרים זה המוצר המושלם] , שמגיע באריזה סופר נוחה עם משאבה ומספיק לזמן רב  . לחיצה על המשאבה תוציא כמות מדודה ומספיקה לשימוש אחד . האריזה עצמה ירוקה שקופה , אסתטית ונחמדה שמראה את כמות הנוזל שנשאר [אני אוהבת מיכלים שקופים , מאוד נוח מבחינתי] .

קליניק היא חברה ששמה לנגד עיניה את המטרה להביא מוצרים שנבחנו לאלרגיה ו-100% נטולי בושם. המוצרים כולם ללא יוצא מן הכלל הם פיתוח דרמטלוגי וכך גם המותג מציין בכל מקום. לעולם לא תמצאו מוצרים ריחניים שיוצרים רגישות בעור ואני באופן אישי מאוד אוהבת אותם. הסבון שאני משתמשת בו מיועד לעור מעורב, הוא מקציף קלות ומנקה את העור ביסודיותרבה . הסבון הזה הוא חלק משיטת שלושת השלבים הפופולארית אבל אני גם אוהבת להשתמש בו בנפרד. 
מוצר מצויין לכל הדעות , ממליצה בחום. 

כמה ?

המחיר הרשמי שלו הוא 115 ש"ח ל-200 מ"ל אבל אני מצאתי אותו בסטרוברי ב-70 ש"ח ומדי פעם אני מקבלת קופונים של לייפסטייל בהם הוא מופיע ב-89 ש"ח. כמובן שלמי שמחפשת יש גם אריזה גדולה של 400 מ"ל . ממליצה לעקוב אחר המבצעים [במיוחד עכשיו].



היוקרתי 

סבון מצוין נוסף שאהבתי ונקנה אצלי מספר פעמים ברציפות , היה דווקא מוס מקציף של לנקום העונה לשם Mousse Eclat Express Clarifying Self Foaming Cleanser - שם ארוך למוצר עם שם עברי כ"כ קצר : מוס! LOL .
את המוס הזה קניתי בעקבות המלצות רבות וחמות והאמת שלא התאכזבתי ואפילו די נהניתי ממנו. 

האריזה נוחה , גם היא אריזה לחיצה , לבנה עם הפרח המפורסם של לנקום , מראה נקי ונאה וכמובן עם קריצות יוקרתיות כיאה לחברה כמו לנקום. המוס הזה מספיק להרבה מאוד זמן ומנקה היטב היטב את עור הפנים. המינוס היחידי הוא שאחרי שטיפת המוס מהפנים הוא יוצר מעין הרגשה מעט פלסטיקית על הפנים . לי זה פחות הפריע , אבל אני יודעת שיש לא מעט נשים שלא אוהבות את התחושה הזו על הפנים שלהם. 

בסה"כ מוצר טוב שעושה עבודה מצויינת ויעילה ,אם כי המחיר מאוד גבוה בארץ.

כמה ?

נדמה לי שהמחיר הרשמי שלו בארץ [כשבדקתי בזמנו] הוא 190 ש"ח שזה יקר לכל הדעות עבור 200 מ"ל , בטח כשיש לא מעט מוצרים בשוק . מצד שני , אפשר למצוא אותו בסטרוברי במחיר של 104 ש"ח ומדי פעם במחירים נמוכים יותר.




טוב וזול 

מוצר נוסף שהפתיע אותי מאוד לטובה , היה דווקא סבון הפנים נטול שומן של מותג לייף מבית סופר פארם. קניתי אותו באחד מהצעות המבצעים בקופה כי אני אוהבת מוצרים שאני יכולה לסחוב איתי לנסיעות שיהיו גם נוחים וקומפקטים ומכיון שנסיעות הן חלק מחיי שמחתי לקחת את המוצר הזה היישר לשקית הקניות שלי. בבית כבר הייתי סקרנית . לא כל יום אני קונה מוצר טיפוח של לייף והייתי מאוד לחוצה לדעת מה איכות המוצר, איזה ריח יש לו וכו'. עשיתי כמה ניסיונות עם המוצר הזה והרי התוצאות :
הסבון ממותג בצורה מאוד פשוטה כמו שמצופה ממוצר פארם [לטוב ולרע] , אריזה לבנה , מיתוג השם , קלאסי , פשוט ובלי יותר מדי קישוטים ונצנצים [ואם טרם הובן מהדברים שלי , אני פשוט אוהבת מוצרים לא מקושקשים מדי ולא מפוצצים מדי - הדרישה הפשוטה שלי היא שהמוצר ייארז בצורה סטרילית ונוחה ושיהיה איכותי. סה טו] . האריזה היא שפופרת לחיצה , הסבון בצבע חלבי עם מעין גרגירי פילינג כחלחלים [פה התחלתי ממש להתעניין...] והוא מריח מ-ע-ו-ל-ה! . זה מותר שעושה את העבודה שלו בצורה מצויינת ומשאיר עור פנים מאוד נעים ולא מיובש. יחסית למוצר פארם פשוט אני חושבת שהוא מוצר תגלית מעניין . 
ממליצה מאוד מאוד! למי שלא רוצה להוציא כסף ושעור הפנים שלה טוב דיו ולא מצריך טיפול מסביב המוצר הזה עושה את העבודה בצורה מאוד אפקטיבית . 

כמה ?

אין לי מושג מה מחירו המומלץ לצרכן , אני קניתי אותו ב-8.99 ש"ח במבצע קופה. 




הרע והלא נורא 

לצערי במקום האחרון הגיעו שני המוצרים הללו. אני לא יודעת מי מהם יחשב רע ומי מהם לא נורא . את שניהם לא אהבתי ושניהם הושלכו בדמי ימיהם לפח הזבל כי היו כה בלתי נסבלים בעיניי. 

את הסבון של דאב לעור רגיש קניתי [שוב] באחד ממבצעי הקופה המופלאים בסופר פארם. נדמה לי שגם הוא עלה לי 10 שקלים לכמות מאוד גדולה , הסבון עצמו סביר ומבטיח שמירה על הלחות ו-25% לחות בסבון, האריזה סבבה אבל הריח.....בלתי נסבל. הכיתוב בעברית לא מרמז ולו מילה אחת על כך שהסבון אינו מבושם וככזה ציפיתי שיהיה בעל הריח הנעים של סבוני דאב אבל בטח לא ציפיתי שיהיה בעל ריח כ"כ מצחין ולא נעים עד כדי כך שלא אוכל להשתמש בו.
קילוף המדבקה מגלה באנגלית את הכיתוב "נטול ריח" מה שהרגיז אותי עוד יותר . אני מאוד אוהבת את מוצרי דאב אבל זה היה באמת אחד הגרועים וחבל. יכול להיות שלו גם הריח שלו כתכשיר "לא מבושם" היה טוב אז הייתי נותנת צ'אנס נוסף אבל אם האף שלי לא יכול לסבול , מבחינתי גם הפנים  שלי לא. 

מוצר נוסף שעומד איתו באותה קטגוריה הוא דווקא מוצר מבית NUXE המהולל שתוכלו למצוא במחלקות הטבע. המוצר הזה הגיע לארץ בקול תרועה וכעת הוא יושב על המדפים והסטטוס שלו בעיניי :"ענות חלושה".

את סבון הפנים [ גם הוא מוס] מסדרת שלושת הורדים רכשתי בעקבות המלצות היסטריות . אחרי שכיתתי את רגליי במספר סניפים כי הוא היה חסר כל הזמן בכל הסניפים , מצאתי אותו ובמבצע שווה במיוחד . אצתי רצתי לקופה מאושרת וחבוקה עם ה-NUXE שלי ויצאנו יד ביד אל עבר השקיעה.....Well , not exactly .....

מהשימוש הראשון הבנתי שאני והמוצר הזה כבר לא נמשיך את הרומן שלנו , זה כנראה לא הוא , זו אני ..או שאולי זה בכל זאת הוא ? האריזה כמצופה , המוס וריח ממש לא. המוצר הזה שנקרא Eau de Mousse micellaire aux 3 roses אמור להיות מוס מקציף שמורכס מ-3 סוגי ורדים כמו שאפשר להבין - בשורה תחתונה הפנים שלי התייבשו בצורה מחרידה , המוס היה מעצבן ונוזלי ולא התאחה יפה לסבון על הפנים. ריח הורדים [השנוא עליי במיוחד כך שאני לא יודעת למה בכלל טרחתי] היה מבחינתי משהו שלא יכולתי לסבול על הפנים כי אם כבר סבון אז או שיהיה לו ריח טוב או שיהיה נטול ריח בצורה נסבלת ונעימה . לצערי , המוצר הזה כמו בן זוגו הדאב לא שרד אצלי והושלך לפח.

לסיכום - לא מומלצים . Big No No .נקודה.

כמה ?

הדאב עולה בערך 27 ש"ח לפני מבצעים . ה-NUXE עולה 99 ש"ח גם הוא לפני מבצעים. 


אני מקווה שהסקירה הזו עזרה למי מכן ששאלה על מוצרים מומלצים. יש פה מבחר לא מבוטל שעבר תחת ידיי לאורך זמן רב מאוד [חלקם היה בשימוש תדיר של כמה שנים] . 

ספרו לי אתן מה סבון הפנים המנצח שלכן , האם אתן נאמנות לו או נוטות לפזול מדי פעם לעבר מוצרים אחרים ?


26 תגובות:

  1. גיליתי אותך אתמול...איזה כיף...
    אני מאוד אהבתי את "סבון מתוק" - סבון מסלק סוכר של "מגע הטבע" - ריח מדהים ותחושה נעימה מאוד, אבל פעמיים התקלקלה לי המשאבה אז התייאשתי...
    כרגע אני עם ג'ל ניקוימסדרת essential של גרנייה
    (ירוק) ואהבתי גם את סבון הפנים מסדרת pure שלהם (כחול), אך צריך להתרגל לעיקצוץ של החומצה הסליצילית

    השבמחק
  2. יולנדה - ברוכה הבאה! דווקא את "מגע הטבע" אני לא מכירה אבל אני תמיד שמחה ללמוד. לגבי גרנייה , יש להם מוצרים לא רעים במחיר שווה לכל כיס שזה נחמד לכשלעצמו.

    השבמחק
  3. אני מכורה לגמרי למוצרים לניקוי הפנים.

    המוצר הטוב ביותר שנתקלתי בו בשנים האחרונות הוא ה- secret de purete של גרלן שזה כמו מוס כזה שמקציפים על הפנים.
    החסרון המרכזי - המחיר המופרך...

    בקטגוריית העממיים של הפארם אני מאוד מרוצה מג'ל הניקוי הירוק של גרנייה, עם משאבה כזו.

    השבמחק
  4. מכל מה שציינת היה לי רק את קליניק (אני מתה על המוצרים שלהם :). לי יש עור רגיל עד מעורב בקיץ ויבש בחורף. השתמשתי בסבון הזה בקיץ והרגשתי שהוא מייבש לי את העור.
    כרגע עברתי לקלרינס (הכתום) שהוא מאוד עדין לעור שלי, גם בתקופה הזאת.
    "לה רוש פוזה" מסקרן אותי, בא לי לנסות

    השבמחק
  5. danra - האמת שאני לא ממש מצליחה להבין למה לעזאזל המחירים המופרכים. אין סיבה שאקנה סבון בעלות של 200 ש"ח [במקרה הטוב] לבקבוק כשאני יכולה למצוא סבון טוב באיכות זהה בחצי מחיר או פחות.את גרנייה לא ניסיתי אבל אני מניחה שהוא בטח עושה את העבודה. [תהיי בטוחה שזה לא ימנע ממני לעשות חיפוש על המוס של גרלן , כן? :-D ]

    edenable - הסבון של קליניק בהחלט קצת מייבש , אפילו לי שאני בעלת עור מעורב , אני פשוט מקפידה על לחות לעור אחרי הניקיון של הפנים.
    קלרינס מצויינים , היו לי דוגמיות של סבון הפנים שלהם , גם המוס לפנים שלהם נפלא ואגב באותה נשימה אני יכולה לציין גם את המוס סבון של אסתי לאודר המצויין.
    ממליצה בחום לנסות את לה רוש פוזה , הריח ממכר!

    השבמחק
  6. עם "לה רוש פוזה" לא הרגשת שהעור יבש כמו אחרי קליניק?
    הכי קל לי להתמכר למוצרים עם ריח. גם לקלרינס שלי יש ריח הדרים מאוד מאוד עדין.

    השבמחק
  7. לא , לה רוש פוזה בפירוש לא מייבש את העור. הוא נותן עור נעים ומעט לח [אולי תבדקי קודם אם יש דוגמית בבית המרקחת] אצלי רמת ההתמכרות תלויה בריח - אם הוא ממש טוב והמוצר איכותי אז סבבה ואם אין לו ריח והוא נסבל באף מבחינתי גם הולך.
    אני זוכרת את הריח של קלרינס אבל אני חייבת להודות שזה יותר ממכר מאי פעם. :)

    השבמחק
  8. גם אני לא מצליחה להבין מחירים מופרכים. ולדעתי הוא עולה בארץ כמעט פי שתיים ממה שכתבת...
    מופרך or what????.......

    אגב, המוס סבון של לאודר שהזכרתן פה וגם הקלרינס, המלצתי עליהם בעבר בפוסט, אבל אני אישית לא יכולה להשתמש בהם בחורף, הם מאוד מייבשים.

    http://danrasvault.blogspot.com/2010/07/blog-post.html

    השבמחק
  9. דנרה: שלי הוא מסדרת "Daily Energizer" (כתום שקוף), לא ניסיתי את זה שכתבת עליו.

    השבמחק
  10. danra - טוב זה מופרך ברמות האלפיון העליון :-D
    כולה סבון ....פרופורציות ....

    תראי , החורף הוא לא עונה טובה באופן כללי לעור והיובש גומר אותו לגמרי אבל כל יובש שסבון מייצר לחות טובה ו"עבה" יכולה לפתור בקלות.

    השבמחק
  11. רשימה מעולה, תודה! אני באמת הייתי עם הסבון פנים של דאב איזה חצי שנה וממש לא נהניתי. לא שסבלתי אבל תכל'ס לא היה משהו... כשהחלפתי אותו לא מזמן המליצו לי בסופר על סבון פנים של פייס איט (אלה מהג'ל השקוף לחצ'קונים), שהוא מבוסס על זמן זית ושמנים צמחיים, בלי אלכוהול וכימיקלים בכלל. וממש ממש טוב לי איתו. אני חושבת שאשאר איתו לדי הרבה זמן (-:

    מאיה

    השבמחק
  12. מאיה - שמחה שאהבת ונהנית :) העור שלי נחשב יחסית רגיש והדאב ממש לא היה לי נעים על העור וממש יצר גירוי וכמו שאמרתי , גם הריח לא הוסיף לזה...
    שמחה שמצאת לעצמך את הסבון האהוב .

    השבמחק
  13. אני מודה עור הפנים שלי די סבבה, בעיקר כשאני מתאפרת כל יום.
    מה שאומר בגדול שאני לא מחפשת הרבה בסבון הפנים שלי.
    כרגע משתמשת בסבון של לייף משהו B3 או B4 או משהו כזה. הוא חביב.
    לפני זה השתמשתי בפילינג עדין של קרמה.
    שניהם נחמדים וטובים מבחינתי, עושים את העבודה ולא מייבשים.
    הסתקרנתי מהמוצר של ליף, אנסה אותו לכשיגמרו לי כל הסבוני פנים שמשום מה ממלאים כאן את הארונות..

    השבמחק
  14. אחלה סקירה :)
    כשאני אצטרך סבון פנים אני בהחלט אבדוק את אחד מהמומלצים פה.
    כרגע אני משתמשת במוס לפנים של stendhal. אני די מרוצה, למרות שהוא קצת מייבש, אבל קצת לחות והכל נפתר :)

    השבמחק
  15. Meital - כמו שאת רואה גם אצלי סבוני הפנים ממלאים את הארונות. אני כמו danra מכורה למוצרי טיפוח הפנים כך שזה ברור שזה יהיה המצב. אני לא מכירה את שאר מוצרי הטיפוח של לייף , זה ממש היה "על הדרך" אבל הוא מוצר ממש טוב. גם על קרמה שמעתי דברים לא רעים בכלל [אני מתה על מגבוני הסרת האיפור שלהם].

    Irena - תודה רבה! שמעתי רבות על Stendhal , אולי מתישהו [אם זה יקרה אי פעם] כשיסתיימו לי כל הסטוקים אני אבדוק גם אותם.

    השבמחק
  16. אם באיפור ולקים אני יחסית סנובית במוצרי טיפוח לרוב אני לא ממש מפונקת.
    אין לי בעיה עם חברות כמו לייף כי העור שלי לא מצריך משהו מיוחד גם ככה. זה רק בשביל הפינוק והנעימות.

    השבמחק
  17. Meital - צודקת. אם אין לך עור בעייתי אז גם אני חושבת שאין צורך להשקיע כסף רב . well , אנחנו בנות העור הרגיש נמשיך להוציא מיליונים בזמן שאת עם עור הפורצלן תקני ב-8.99 :-P

    השבמחק
  18. עור פורצלן בטח אין לי :P
    אבל לדעתי בכל אופן הוא לא מצריך שום דבר מיוחד.
    אדמומיות תהיה בלי קשר כי ככה זה.
    סימנים מימים פחות טובים (ומחוצ'קנים) יהיו.
    ורגישות עכשיוית ללכלוך/זיהום עדיין יש, אבל בשביל זה יש מייקאפ שמכסה ומגן עלי מפגעי העולם.

    השבמחק
  19. עשית לי חשק לבדוק את הלה רוש פוזה :)
    הוא נמכר בסטרוברי?
    אני כרגע משתמשת בג'ל לניקוי הפנים של דקלאור ריח נעים ועושה את עבודתו נאמנה...בקבוק גדול שנקנה במאה שקל באיזשהו מבצע.מיועד לעור מעורב...
    לפניו היה לי את הפקטלי קלין של אסתי לאודר..מין מוס לבן כזה.

    השבמחק
  20. לימור - לא , לצערי הוא לא נמכר בסטרוברי ובארץ הוא נמכר רק בבתי מרקחת פרטיים [כמו וישי לדוגמא] אני מניחה שאפשר למסות לאתר נקודות מכירה מובחרות אולי דרך האינטרנט.ראיתי למשל שבאתר Drugstore.co.il מוכרים אותו.
    לגבי אסתי לאודר , זה הסבון שהתכוונתי אליו. יש לו ריח מעולה רק שהוא קצת מייבש אבל שוב , לא משהו שלחות לא יכולה לפתור בקלות :)
    שמחה שנהנית ;)

    השבמחק
  21. אני התמכרתי למוצרים של לה רוש פוזה. לדעתי ישנו היתרון גדול שלסבון אין ניחוח דומיננטי וקרם הלחות הוא זה שעושה את העבודה גם מבחינת הריח בדומה לקרמי גוף ובשמים.
    המוצרים של וישי כך נאמר לי, מכילים רכיבים טבעיים וחשוב לי להעניק לעור פני את הטוב והבריא ביותר. חוץ מזה מה שטוב לצרפתיות בטוח טוב גם עבורי :-).
    ואגבף ההקצפה שלו כ"כ מהנה

    השבמחק
  22. לנקום - המוס של לנקום מנקה בצורה מופלאה!
    עד שהתחלתי להשתמש בו העדפתי מוצרים שאני יכולה לעסות איתם את עור הפנים וקיבלתי את המוס מחברה ופשוט התמכרתי.
    בלילה אחרי שאני חוזרת מבילוי ואין לי כוח להתחיל להוריד את האיפור המוס פשוט מקל ועושה את העבודה!

    השבמחק
  23. אני חושבת שלה רוש פוזה ממש מוצלח, תראו סבוני פנים תמיד היו בעיה אצלי, העור שלי רגיש ותמיד היה נשרט או מתגרה, אפילו פעם אחת הוא נסדק מסבון שקיבלתי מחו"ל מחברה דווקא ידועה
    לה רוש פוזה הוא מוצר רפואי ולכן כנראה מכיל את כל מה שאפילו עור בעייתי כמו שלי צריך
    ממליצה, וזה לא כזה יקר

    השבמחק
  24. ניסיתי את הסבון של לה רוש פוזה אחרי שנים של שימוש בסבון של קליניק שמסתבר פשוט ייבש לי את הפנים לחלוטין... לעומתו הלה רוש פוזה עשה פלאים, הוא נעים למגע על עור הפנים משאיר און נקיות ולא מתוחות מיובש ומרענן את עור הפנים בצורה יעילה ונעימה.
    מיס לוסי

    השבמחק

לתגובות ,שאלות , טענות ,הערות והארות , אני כאן