יום ראשון, 17 ביולי 2011

בחורה עם "מידות טובות" - Vol 5.

כל מי שאי פעם ירדה במשקל יודעת כמה כיף זה ללכת להתפרע ולקנות בגדים אבל מה קורה כשאנחנו מגיעות לחנות ומגלות שבחנות אחת אנחנו רזות להפליא ובשניה אנחנו שמנות . מוזר לא ? 

הפוסט הזה התחיל בהשראת פוסט שקראתי בתפוז שמדבר על בחורה רזה [מידה 36] שהמוכר מתייחס אליה כשמנה . זה היה הרגע שלי לפתח קרניים מהראש ולהאדים. מעבר לעלבון , אני חושבת שיש צדק רב בדבריה . בכל העולם נושא האנורקסיה עולה על סדר היום , גם בארץ נראה מודעות אבל לטעמי פחות גדולה מאשר בשאר העולם שנוטה לקחת את הנושא לצד הקיצוני והמטלטל כדי שאנשים [אנורקסיה היא מחלה של נשים וגברים כאחד] יבינו כמה נוראית המחלה וכמה קטלנית היא . לכן כשקראתי שהמוכר הסתכל על בחורה בחנות בגדים בבוז ובמבט של "את מידה 36? בחלום שלך" זה הביא לי את הסעיף.

נתחיל מזה שכולנו רוצים להיות בריאים שהרי ללא בריאות איך חיינו היו נראים ? מודל הרזון של טוויגי וקייט מוס לא קיים יותר , במקומו אנחנו רואים בחורות בשלות , עגלגלות ונוטפות סקסיות במידות שחולפות על פני ה-40 . לא נראה לי בריא , לא נראה לי הגיוני ולא נשמע לי מתקבל על הדעת שמוכר/ת בחנות בגדים כלשהי יגיב על מימדיו של לקוח - רזה או שמן . ואם בעיני עצמי אני מושלמת ? מי שמך לומר לי אחרת ? 

הבעיה היא לא איתי , בת ה-30 שילדה כבר ילד ורואה את העולם בעיניים מפוכחות , הבעיה שלי היא עם ילדות צעירות , נערות שמגיעות ממקום אחר , של נעורים , של מודל לחיקוי [עלק] , אלילי נוער . היום בעידן המכנסונים הקצרצרים , לכולן יש אידאל יופי . המודעות יותר , ישכילו להבין את מצבן וידעו לנווט אותו טוב - אלו שמודעות מאיתן והלאה , עלולות לקחת את ההערה של המוכר הזה למקום לא טוב , ישימו לנגד עיניהן את המטרה של רזון וינסו להגיע אליה בכל מחיר ....השאלה מה תהיה התוצאה.

אם ישאלו אותי מה הייתי מעדיפה - להיות תפוח אדום ועסיסי או מקלון קרטיב , אני חושבת שהתשובה ברורה מאליה.



ונחזור למה שהתחלתי איתו , חנויות הבגדים. נכנסתי לפחות ל-4 חנויות בגדים ושם המידה שלי נעה בין "כוסית על" ל"דובונית" - מה מהן המידה הנכונה שלי ? None . האשליה הזו של מידות ספק נועדה לגרום לנו להרגיש טוב ספק לא . כך או כך אני מרגישה הכי טוב כשאני מרגישה שזה נראה טוב.

המידה הכי טובה שלי היא פשוט לאהוב את עצמי כמו שאני ואם אני לא מרוצה , לדעת לקחת את עצמי בידיים ולעבוד ללא קיצורי דרך : אורח חיים בריא , פעילות גופנית , אוכל [כן , מי שרוצה לרזות בודאי שלא צריכה לוותר על אוכל] . אף אחד לא מבטיח לי לא להשבר באמצע אבל כן מבטיחים לי להשאר שפויה . בכוונה אני לא כותבת מה הן הדרכים הפחות טובות , אני בטח ובטח לא רוצה לתת רעיונות מיותרים למי שיש לה פוטנציאל ליפול למקום השחור הזה. 

המידה הנכונה שלכן היא הבגד שמתיישב על גופכן בצורה הטובה ביותר ובטח לא מה שכתוב על התוית . תמיד תזכרו שהמידה על הבגד היא רק מספר ו"המידות הטובות" שלכן באמת , לא ניתנות לאימוד . מכאן אני רוצה רק להמליץ לכן שאם מישהו מעיר לכן בדרך ישירה או עקיפה על משקלכן בחנות בגדים , חייכו יפה בנימוס ועשו את מה שעשתה ג'וליה רוברטס באישה יפה - תחייכו בנימוס מעושה , תחזירו לו את הבגדים ותפנפנו את כרטיס האשראי שלכם למקום אחר שבו יכבדו אתכם.

האם קרה לכן שהעליבו אתכן בחנות ? האם קרה שהעירו לכן על משקלכן או לא רצו לתת לכן שירות ? אשמח לשמוע מכן.


עדכון  - מדד הבולשת בשומרי משקל : פחות חצי קילו נוסף! And counting :) [והכל בצורה מ-ב-ו-ק-ר-ת].

עוד פוסטים בנושא אפשר לקרוא כאן :

הבולשת ושומרי משקל - חלק 1
הבולשת ושומרי משקל - חלק 2
הבולשת ושומרי משקל - חלק 3
הבולשת ושומרי משקל - חלק 4

שלכם ,


20 comments:

  1. לדעתי נראה לי הזוי שבארץ ברוב חנויות המותגים אני יוצאת "שמנה" עם מידה בטיקט שנעה בין 38 ל-42. ועוד לרוב עם הרגשה שאני חייבת דיאטת כאסח מהמוכרים בגלל שיש לי פיגורה של שעון חול.
    לגביי העלבונות...
    נכנסתי לפני שבוע לרנואר, וביקשתי שמלה מסויימת במידה 40, הסתכלו עליי במין מבט כזה "אין לנו את המידה הזאת בכלל, אבל הנה יש אותה ב-38 היא גם גדולה"
    זרקתי את השמלה שדחפו לי על הדלפק ויצאתי. דקה אחרי ראיתי עוד שלוש בחורות יוצאות.

    הבעיה שהיום מושג היופי הוא להיות רזה. ורשתות המותגים עדיין לא החליפו את נקודת המבט הזאת שיופי=רזון.

    השבמחק
  2. ומזל טוב על עוד חצי קילו שהלכו =))
    nastya smi.

    השבמחק
  3. כל הכבוד על חצי הקילו!
    נמאס לי מהנושא הטחון הזה כבר, לא רואה איך דברים משתנים והעובדה היא שיש המון בנות בדיאטות.
    מכימה עם מה שכתבת לעשות מה שנכון לך ועם אורח חיים בריא. הביצוע זה כבר סיפור אחר אצלי...
    אמנם כתבת שהתשובה ברורה אבל עדיין לא הבנתי אם את מעדיפה להיות תפוח או קרטיב.
    אני אישית הייתי בוחרת בקרטיב שבגלגול הזה אני כבר לא אהיה...

    השבמחק
  4. danra - תודה :) ומה זה נמאס ?! בשביל מה אני כותבת? LOL

    ברור שהביצוע זה דבר אחר וגם כתבתי שזה לא אומר שהכל חלק ואין מעידות בדרך . לגבי התפוח ומקלון הקרטיב זו היתה השוואה בין נעה תשבי לגפרורה הזו בתמונה מימין כך שאם הבחירה להיות אנורקסית עם עצמות בולטות או נעה תשבי [תפוח עסיסי] אז אני בוחרת בתפוח . טוויגי ודומותיה כבר מזמן מזמן אאוט מבחינתי.

    השבמחק
  5. nastya- כתבתי לך תגובה אבל כרגיל הבלוגר אכל אותה .אז הנה שוב :
    אני לא בטוחה שמושג היופי היום הוא להיות רזה כי יש שינוי גם בדימויי הגוף של נשים [ודווקא די לטובה בגלל הגברת המודעות] אבל לצערי בחנויות הבגדים שהם עסק כלכלי לכל דבר לא שמעו על התופעה של "לסתום את הפה מהערות מיותרות" . אם הייתי רוצה שמישהו יתעסק לי במשקל הייתי פונה לדיאטנית ובטח לא לדעתו של מוכר בחנות בגדים שלפעמים הערה אחת חסר משמעות מבחינתו יכולה להיות גורל שלם של מישהי אחרת. הפשפוש המתמיד הזה בתחתונים שלנו הוא שמרגיז .
    לגבי רנואר - לא רוצים למכור , לא צריך. טוב עשית שיצאת מהחנות , אני בטוחה שיש לא מעט חנויות שישמחו לקבל את כספך ולתת לך שירות הולם.

    השבמחק
  6. הבולשת - השינוי החברתי בדימוי גוף הוא כל כך איטי שלפעמים יש הרגשה ששום דבר לא זז לשום מקום. לפחות לא מבחינת תעשיית האופנה שרוב קהל הייעוד שלה הוא בחורות ונשים רזות. עדיין.

    הנחמה שהיום הכל לאט לאט זז לכיוון של יופי=בריאות. תודה לאל.

    ובכלל אתה מוכרת בחנות? מהות העבודה שלך לשתוק ולהביא לי את המידה הנכונה. אפילו אל תחייכי. אני לא רוצה לדעת על מה את חושבת כשאת שומעת מידה 40 וכן הלאה.

    ובכלל כמישהי ששליש מארונה תפור בתפירה אישית מקוממת אותי העובדה שלרוב לא מתחשבים בכלל בגוף האישה. הרי כולנו עם פיגורות שונות וכולנו רוצות להרגיש יפות. וברשתות הכל עשוי אותו דבר לאותה פיגורה בדיוק במידות שונות. איך אפשר להרגיש יפה במצב כזה?

    השבמחק
  7. תופרת שאיחלה לי בחום מזל טוב על ההריון זה גרוע מספיק....? ולשם פרופורציה אני מידה 40 שרוב המשקל שלה מרוכז באזור הירכיים (לצערי...), כך שאני לא יודעת מאיפה בא לה הרעיון של הריון.... :-(

    השבמחק
  8. אף אחד בחנות מעולם לא אמר לי שום דבר.
    פעם סלקטור העיר לי על המשקל תוך כדי שהוא מסתכל במבט נלהב על רזונת בצד השני של הרחוב..
    לא התבלבלתי ואמרתי לו בפרצוף, שככל הנראה עם עודף המשקל שלו (!!) הוא ימחץ אותה למוות...

    עוד כשהייתי בצבא והיו לא מעט סניפים של ראש אינדיאני אני זוכרת שרכשתי שם 3 זוגות מכנסיים. האחת נמוך במידה 46, השני גבוה במידה 40 ואחד דמוי ג'ינס סטרצ'י במידה 38
    הראשון שהיה קטן עלי כשעליתי במשקל היה ה 40. ה 46 נשאר נאמן לי גם כשהייתי צריכה באמת ללבוש מידה 46.. ה 38 נשאר נאמן לי גם כשעליתי עוד ועוד במשקל, וגם כשירדתי במשקל (בגלל הסטרצ'יות) הוא נשאר ונשאר.
    כשירדתי עוד ועוד במשקל, אמא כבר הצרה לי וכמה פעמים את ה 46 עד שהגעתי למסקנה שהוא הופך למעוות ולכן כדאי לוותר עליו ודי..
    נשאר ה 38.. הוא המשיך לשרוד כמה שנים טובות, בטח 6-7 שנים. אחריהם הוא פשוט היה בלוי ולכן נפתרתי ממנו..
    וככה אני מסתכלת על הדברים בדיוק.. המספר שעל הבד לא אומר שום דבר..
    כן מעצבן אותי שאני נכנסת לחנות והמידה שלי כ"כ "גדולה" (לפי הסטנדרטים שלהם) שאין מצב שאמצא שם מכנס.. אבל זה כבר עניין אחר..

    ומזל טוב על החצי ק"ג! השקילה שלי מחר ;)

    השבמחק
  9. מזל טוב על החצי ק"ג :)

    אני לגמרי מסכימה איתך. כל השאיפה הזו לרזון היא חולנית (הכוונה לרזון קיצוני - מה שהגדרת כמקל ארטיק).

    השבמחק
  10. חזרתי מהתזונאית, עוד ק"ג השלתי :) (בשבועיים כמובן)

    השבמחק
  11. לדעתי זה לא פשוט כמו שנאמר כאן כי יש עניין של חברה, נורמה ומדיה. הדור הזה מקדש את המראה החיצוני, את החומר ואת השלמות החיצונית. יש לחץ חברתי להיראות טוב: ספורט, דיאטה ואכילה נכונה. מראה גוף רזה ושרירי. לא ראיתי מישהי ששמחה להודות שהיא קונה ב ML או ב ONOT. וגם שם כבר צמצמו את המידות. כך שגם אם מישהי שלמה עם מראיה ועם גופה אזי מכתבים לה אחרת,ף המבטים, המילים מסביבה רזה יותר, מבן זוג,. ראו את מקסימליאן בלומין כדוגמא.

    אני אישית רוב שנותי הייתי רזה, וכשעליתי מעט במשקל, ולמרות שהסביבה אמרה לי את רזה (אני גבוהה - 1.75) עד שלא ירדתי חזרה למשקלי הרגיל לי , לא אהבתי לקנות בגדים, לא לענין המידה, זה שטויות כי אין מידה אחידה בישראל. לתחושה שהבגדים יושבים פחות יפה. אני עושה ספורט ושומרת על תזונה נכונה למראה בריא, תחושה טובה וחיטוב אבל אילו יכולתי הייתי אוכלת צ'יפס כל היום!!!

    השבמחק
  12. אפרופו: החרמת אותי?

    השבמחק
  13. nastya - אני מסכימה איתך שלפעמים אנשים דוחפים את האף שלהם בעניינים לא להם . מילא הקרובים לנו אבל זרים ? זו ממש חוצפה.

    השבמחק
  14. IsraelMakeup - לא ברור לי. מידה 40 היום זו מידה נאה . גם אותי פעם שאל נהג אוטובוס עם אני בהריון [היה לי מעיל שיצר בליטה] אבל אני מחליקה את זה.

    השבמחק
  15. Meital - LOL

    בגלל מה שסיפרת אני אומרת שהמספר על הבגד לא באמת משנה. הרי אני יודעת בערך מה המידה שלי אז אם יהיה כתוב על הבגד שאני 34 , זה אומר שאני 34 ? ממש לא , גם לא קרוב. אני חושבת שמעבר למידה , אנחנו צריכים גם להיות כנים עם עצמנו ולקנות משהו שמתאים לנו .

    ברכות על הקילו! ממש יפה לשבועיים! :) תמשיכי ככה .

    השבמחק
  16. Irena - תודה :) ואכן רזון חולני נראה כ"כ רע שלא ברור לי למה נערות צעירות שואפות למראה כזה או קרוב לזה שרק יכול להדרדר.

    השבמחק
  17. Efrat - לא מחרימה אף אחת אף פעם. לא תמיד יוצא לי להגיב לכולן מפאת חוסר זמן.
    ברור לי שלא כל אחת רצה לומר שהיא קונה ב-ML אבל יש גם את העניין של כנות ומודעות עצמית. כמובן שיש גם את עניין המידות הגדולות שמשום מה חברות האופנה חרטו על דגלן לייצר אותם כעורים ככל האפשר כאילו אין אופציה לייצר בגדים צעירים וטרנדים לנשים מלאות. לחץ חברתי הוא דבר מאוד חזק אבל אני חושבת שאופי האדם הוא גם לפעמים המדד לכמה חזק אתה מול אחרים ולצערנו יש כאלו שלא מסוגלים לומר לא ל"מוסכמות החברתיות" הקלוקלות האלו בנוגע למשקל. בריא זה לא בהכרח רזה . בריא זה בריא. נקודה. אנחנו כמבוגרות יכולות להבין את זה אבל כשמגיע מוכר ואומר את זה לבת 16 למשל , התוצאה יכולה בשניות להוביל אותה למקום אחר לגמרי . זה מאוד מטריד בעיניי.

    השבמחק
  18. להיות כנים עם עצמנו זה חשוב. גם בגלל שאנחנו אמורים להראות בציבור עם מה שאנחנו קונים.. ויש כמה וכמה שאני נתקלת בהם ברחוב שנוטים לשכוח את המידות שלהם.. זה תמיד נראה לי מוזר ואני תמיד תוהה באותו רגע אם לי קורים דברים מצערים שכאלה :S

    השבמחק
  19. קודם כל רציתי לומר שאני קונה בעונות ואין לי שום בעיה להודות בזה בפני כל מי שרק רוצה לשמוע :)
    את המידה שלי רואים ואף אחד לא יחשוב שאני יכולה לקנות בכל הרשתות לברביות שיש היום (ורק למען הסר ספק, אני אוהבת את הגוף שלי, ואין לי שום בעיה עם מי שאני)

    בנוסף, אני לא חושבת שהייתי מגדירה את נועה תשבי במידותיה הנוכחיות כתפוח עסיסי, מקסימום שזיף...
    אחת הבעיות היא שגם רשתות שמגדירות את עצמן כמידות גדולות, לוקחות כפרזנטוריות דוגמניות במידה 40 לכל היותר (לדעתי נועה תשבי אפילו לא 40), מה שגורם לנשים במידות גדולות יותר להרגיש רע עם עצמן

    השבמחק
  20. מירי - שמחה לשמוע שאת אוהבת וגאה בעצמך. זה חשוב עד מאוד . באמת שלא חסרות רשתות ל"ברביות" בהגדרה ואני חושבת שהפספוס הוא של הרשתות. נועה תשבי במידותיה הנוכחיות אולי נחשבת "שזיף" אבל בעבר היא לא היתה מידה 40 אלא בודאי הרבה יותר וגם אז היא היתה יפהפייה בעיניי לא פחות ממידתה הנוכחית. אני לא חושבת שהפרזנטורית צריכה לגרום לנשים להרגיש רע עם עצמן אלא לעשות את המותג אסתטי יותר. אם זה מצליח כן או לא זה כבר תלוי בהמון משתנים אבל בראש ובראשונה בלקוחות.

    זה כמו להגיד שאם הפרזנטורית של חברת הבגדים שאני נוהגת לקנות בה היא בר רפאלי זה יגרום לי להרגיש רע. יודעת מה ? אפילו לא מתקרב . אני חושבת שזה גורם לאי נוחות למי שלא מרגיש נוח עם עצמה בין כה וזה כבר לא קשור לחברה או הפרזנטורית. :)

    השבמחק

לתגובות ,שאלות , טענות ,הערות והארות , אני כאן